Czujnik poziomu oleju w TDI - potrzebne wartości oporu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Parowoz
    Classic
    • 2004
    • 28

    Czujnik poziomu oleju w TDI - potrzebne wartości oporu

    Zamieszczone przez ckwietniewski
    iestety poprzednia wymiana wyglądała tak:
    Wjazd na podnośnik, zlanie oleju, zalanie oleju, wyjazd i papa :/, nawet filtra nie wymienili.
    i tutaj szacunek dla serwisu Plichty w Wejherowie- cała procedura przebiegała w sposób opisany w instrukcji-najpierw dłuuugie czekanie, żeby skrzynia ostygła do ok 40st. spuszczenie oleju, wymiana filtra, napełnienie olejem, uruchomienie silnika, wachlowanie wybierakiem :szeroki_usmiech zdjęcie korka, żeby nadmiar oleju spłynął
    no i 6l oleju na fakturze a nie więcej :diabelski_usmiech -pan wyjasnił, że wchodzi 5,5 ale 0,5 moga mi oddać :wink:

    a swoją drogą czy ten olej jest gdzies poza ASO do dostania?
    Skoda Octavia TDI
  • kristo
    Rider
    S_OCP Member
    • 2004
    • 266

    #2
    Czujnik poziomu oleju w TDI - potrzebne wartości oporu

    j.w. czy ktoś z Koleżeństwa ma dostęp do dobrego czujnika i mógłby pomierzyć multimetrem opory pomiędzy pinami w gnieździe? - wartości te potrzebne są do zweryfikowania własnego czy ON padł czy też instalka idąca do niego gdzieś się spie.... :evil:
    no zepsuła.. ops:

    z góry dzięki :szeroki_usmiech
    Pink Floyd fan.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Widze Krzysztof ze powrociles do problemu. Czyzby zblizala sie wymiana oleju
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • kristo
        Rider
        S_OCP Member
        • 2004
        • 266

        #4
        Grześ właśnie wylazłem z kanału, stary oczywiście spuszczony ale wstrzymuję się z zalaniem nowego co ciekawe jak nie podpinam wtyczki to wszystko jest OK ale też i ten stary czujnik nie jest zwarty - ma określony opór i ni h..a już z tego nie rozumiem :evil:
        ale problem jest też jeszcze jeden ale to w osobnym wątku...
        Pink Floyd fan.

        Komentarz

        • awiacek
          Ambiente
          • 2007
          • 152

          #5
          Re: Czujnik poziomu oleju w TDI - potrzebne wartości oporu

          Zamieszczone przez kristo
          j.w. czy ktoś z Koleżeństwa ma dostęp do dobrego czujnika i mógłby pomierzyć multimetrem opory pomiędzy pinami w gnieździe? - wartości te potrzebne są do zweryfikowania własnego czy ON padł czy też instalka idąca do niego gdzieś się spie.... :evil:
          no zepsuła.. ops:
          Jeżeli dobrze zrozumiałem to mówisz o czujniku poziomu i temperatury G266.
          Informacja z czujnika nie jest w formie rezystancji ale PWM bo jest jednocześnie podawana temperatura jak i poziom.
          Można wg. instrukcji sprawdzić rezystancję ale nie jest to do końca wiarygodne jak dla mnie.
          Poniżej masz wycinek instrukcji o czujniku G266.
          Załączone pliki

          Komentarz

          • kristo
            Rider
            S_OCP Member
            • 2004
            • 266

            #6
            awiacek, nie wiem czy on ma oznaczenie takie jak piszesz, chodzi o czujnik w misie olejowej..... taki jak np z tej aukcji

            Pink Floyd fan.

            Komentarz

            • awiacek
              Ambiente
              • 2007
              • 152

              #7
              Zamieszczone przez kristo
              http://www.allegro.pl/item464729359_czujnik_poziomu_oleju_skoda_vw_audi_ seat_nowy_hit.html
              Dokładnie ten. Jest to G266, czujnik poziomu i temperatury.

              Komentarz

              • kristo
                Rider
                S_OCP Member
                • 2004
                • 266

                #8
                no miedzy pinami 1 i 3 jest chyba u mnie OK ale między 2 i 3 jest około 180 ohm..
                ale w tym układzie jak ten czujnik mierzy jednocześnie poziom oleju i jego temperaturę na jednym obwodzie pozostanie dla mnie niewyjaśnioną zagadką... :szeroki_usmiech
                w każdym razie dzięki
                Pink Floyd fan.

                Komentarz

                • kenw
                  Drive
                  • 2007
                  • 62
                  • Octavia I (1U2)
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez kristo
                  między 2 i 3 jest około 180 ohm..
                  A nie mierzyłeś między 1 i 2?

                  Komentarz

                  • kristo
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 266

                    #10
                    kenw, tak - brak przejścia ( opór nieskończony ) ...
                    Pink Floyd fan.

                    Komentarz

                    • awiacek
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 152

                      #11
                      Zamieszczone przez kristo
                      w tym układzie jak ten czujnik mierzy jednocześnie poziom oleju i jego temperaturę na jednym obwodzie pozostanie dla mnie niewyjaśnioną zagadką...
                      Może to rozświetli tajemnicę pomiaru poziomu i temperatury przy zastosowaniu metody PWM jako interface-u pomiędzy czujnikiem a licznikiem (zegarami).

                      Opis w języku już prawie zapomnianym... ale za to z kraju gdzie można wszystko znaleźć.
                      Załączone pliki

                      Komentarz

                      • ajoter
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 152
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Odswieże trochę kotleta :P
                        Ponieważ od dłuższego czasu mam problem z tym czujnikiem( świeci mi się kontrolka poziomu oleju co jakiś czas , na bagnecie poziom jest ok) Mam pytanie z tym związane. Czy któremuś z Was sprawdzając zwykłym multimetrem udało się sprawdzić czujnik poziomu? Znalazłem jeszcze jeden czujnik u siebie w garażu W celach testowych chciałem sobie go sprawdzić aby na razie przy samochodzie nie grzebać .Po podłączeniu do multimetru na kanale 1- 2 pokazuje mi wartość ok. 23.4 przy nastawie 20 kOhm. Przy kanale 1- 3 brak wskazań czyli zgaduje ze wartość jest poza zakresem.

                        Problem z czujnikiem poziomu który jest zamontowany w samochodzie i z tego co zauważyłem występuje gdy na dworzu jest duża wilgoć. NIe wiem jakiś zwarcie masy wystepuje czy coś?? VCDS nie pokazuje zadnych błedów temperature i poziom pokazuje normalnie. Poradźcie jak sprawdzić instalacje do tego czujnika jakieś bezpieczniki są może po drodze??Na razie postanowiłem ze przeczyszczę styki na połączeniu do czujnika jakimś contact sprayem
                        Dzieki za porade

                        Komentarz

                        Pracuję...